En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dilluns, 31 d’octubre del 2011

PANELLETS

Aquest any he fet els panellets una mica diferents dels que feia normalment, i la veritat es que han surtit molt bons.
Vaig estar tafenejants pels bloc mirant les receptes de panellets i entre els que vaig trobar aquesta hem va picar la cuirositat de probar-la .  La vaig treure del blog de la cuina de casa, on la gemma ens explica un petit truc perque ens quedin brillants com els de pastisseria. La recepte que jo tenia desde fa molts anys es feien amb patata, però he de dir que jo n'habia reduit molt la quantitat i només n´hi posava una miqueta per ajudar a amassar l'ametlla i el sucre, però aquesta vegada vaig fer-ho tal i com explica l'gemma
INGREDIENTS:
250 grs.de farina d'ametlla
250 grs. de sucre
50  ml. d'aigua.
un tros de bomiato bullit:
Barregem la farina i el sucre i hi anem afegint l'aigua i ho remenem bé. Quant estigui ben remenat, agafem una part de la massa i incorporem el boniato ben xafat. (aixó si en volem fer de moniato), sinó deixem tota la masa junta. Emboliquem les dues masses amb fils i la deixem a la nevera. Jo li vaig deixar tota la nit. 

L'endemàamb la massa que  tenim sense moniato  fem unes quantes boletes i  les arrebossem amb pinyons. (aqui també la gemma ens diu un petit truc perque els pinyons s'agafim més bé) barregem 20 gr. de rovell d'ou i 20 grs. d'almivar  amb els pinyos i amb el sucre de l'almivar ajuda que els pinyons s'agafin més bé a la massa. (per fer l'almivar la mateixa quantitat d'aigua que se sucre, ho posem en un cassó al foc i quan arrenqui el bull es treu del foc i el deixem refredar.
Pels d'ametlla fem el mateix proces que els de pinyons però els fem allargats. 
Els posem en una bandeja per anar al forn i els tornem a pintar amb la barreja d'ou i almibar: 
El forn el posem a 200 º i uns 8 minuts n'hi ha prou. 
Per fer els de moniato, fem boletes amb la massa , l'arrebossem amb sucre i els posem a la bandeja del forn i posem a sobre mitja cirera confitada I l'aplastem una mica amb el dit. 
Els posem al forn igual que els de pinyons . 
Quan treiem del forn els de pinyons, els pintem amb l'almibar que hem fet i ens quedaran brillants. 


11 comentaris:

  1. Que bonitos te han quedado y además tienen que estar de buenos.......Quién pudiera coger uno y probarlo........ :)

    Besos desde http://angiazucarycanela.blogspot.com

    ResponElimina
  2. Quima, fan molt de goig els teus panellets!!! petons

    ResponElimina
  3. Hola Quima, quin goig que fan els teus panellets. I gracies per visitar els meus. No comparis amb els meus ni amb els de ningú, el que compta es que el que fiquem es bó, ens estalviem uns calerons i els gaudim fem la castanyada, veritat ??? petons,

    ResponElimina
  4. bpna castanyada!!!! segur que us ho passeu genial entre panellet i castanya!!! ,) petonets

    ResponElimina
  5. T´han quedat d´allò més abellidors!! un petonet

    ResponElimina
  6. T'han quedat sensacionals!
    El truquet de l'almívar perquè quedin brillants no falla mai i és tan fàcil de fer que val la pena, oi? ;)

    ResponElimina
  7. qué buena pinta tienen y qué bonitos te han quedado. Me encant éste dulce, es una delicia y con esas formas tan bonitas que les dais quedan preciosos
    Besos

    ResponElimina
  8. Hola guapa tu

    i que bons els panellets, a casa no duren gaire

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  9. Hola quima, soc nova al teu blog, peró m'hi quedo, tens unas receptes estupendes.
    Visca al panellets y la castanyada, jo també he fet panellets i uf, que bons que son.
    Banyoles es un poble molt bonic.
    Petons i fins la propera.

    ResponElimina
  10. Que buenos se ven,compre todo pero no pude hacerlos. Las recetas de Gemma son siempre un acierto.
    Saludos

    ResponElimina