En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

divendres, 6 de gener del 2012

PASTIS ANIVERSARI I TORTELL DE REIS

Avui 6 de gener es el cumpleanys del meu fill Gerard ................ja en fa 26 mare meva com passa el temps. I com cada any pel dia de reis tenim dinar familiar ............aixi que li he fet aquest pastis que el vaig treure del blog la reposteria de miguel , val la pena que el mireu ja que fa unes coses espectaculars i la presentació es un 10  . Aquest pastis de xocolata amb crema de taronja i cobert de xocolata, he de dir que es bonissim.
La presentaciñó d'en miquel es molt millor que la meva pero tothom l'ha trobat molt i molt bó.
Una cosa es que la crema de taronja, ha passat una mica pel costat del motlle, ja que m'hauria anat molt bé tenir ahir un dels regals que m'han portat els reis ...............que es un aro graduable i així hauria quedat just a mida , serà pel proper.
No us poso la recepta, ja que jo l'he fet exactament com en Miquel , i ell l'explica molt bé; a més No deixeu de mirar que hi té unes fotos preciosas;  només un apunt, es millor fer-lo un dia per l'altre; ja que jo el vaig fer ahir al vespre i la crema ha tingut tota la nit i el matí; però la xocolata Li he posat aquest matí i tot i que estaba cuallada, li faltaba més estona de fred; sobretot a l'hora de tallar-lo.

I per arrodonir la festa no podia faltar el tortell de reis . Aquest l'he tret del blog Que hi ha de postres el blog d'en Ramon . L'he fet tal com ell explica només que jo un cop el tortell fet en comptes de deixar-lo llevar Un parell d'hores al forn a 30 graus, l'hi deixat tota la nit ...............i mare meva com ha llevat, i el massapà que tal com ell explica no m'hen vaig sortir I l'he fet igual que com faig els panellets ...... també era bó .
Ja veieu que no us poso les receptes; però es que hauria de  posar-les igual, i a més en Ramon explic amolt bé com es fa el tortellamb un pas a pas molt complert,i  les he fet seguint el peu de la lletra............. no hi he canviat res, ja que al tenir convidats no m'he volgut arriscar a fer invents.
Bo també hi ha sortir el tortell, ja que amb la sobretaula qu ehem fet en queda ben poquet ...........ens hem aixecat a les 8 de la taula .....................quasi ja podiem sopar.

Ha estat un dia rodó ........... us he de dir que els reis veien la meva afició a la cuina m'han portat un quans estris ............. un aro regulable; un tallador de pastissos; una espatula, un relotge pel forn i una rejilla per poder refredar els pastissos............. Així que cada vegada tinc menys escuses si no hem surten bé.

I aqui tenie els més joves, mentre els grans aprofitaven per fer petar la xerrada , ells s'ho passaben d'alló més bé jugant  a un joc de  cartes.

14 comentaris:

  1. Quima estic mol i mol conten de veure aqued tortell que as fet, per mi es el millor regal del dia de avui, ja te vag dir un dia que tens manetes.
    Una abraçada.
    Ramon.

    ResponElimina
  2. Un pastís finíssim! Un tortell amb una pinta fantàstica. Segur que us ho heu passat molt bé

    ResponElimina
  3. Pastís i tortell, una bona feinada,però t' han sortit tots dos la mar de bé. felicitats al teu fill!

    ResponElimina
  4. quina pinta les dues coses,, jo el massapà també el faig com els panellets i queda molt bo

    felicitas per el teu fill, quin regal de reis que vas tenir fa 26 anys ¿no?
    petons
    carmen

    ResponElimina
  5. Tant el pastís com el tortell tenen una pinta boníssima, quina feinada! Ah, i felicitats al Gerard!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  6. Felicitats al Gerard! i a tu, perquè ets la mare, importantísssim! i li has fet un gran pastis!! una abraçada

    ResponElimina
  7. Primer felicitats al teu fill, i segun moltes gracies per nombrarme i encantat de que us hagi agradat.
    Amb el teu permís em porto-les al meu bloc i així poder-ensenyar a tothom que em visita, per descomptat enllaçada aquesta notícia perquè et puguin conèixer qui no et conegui ja.
    Molt content i molt agraït les teves paraules sobre el meu bloc.
    Un petó i feliç diumenge
    Miguel
    lareposteriademiguel.blogspot.com

    ResponElimina
  8. Buenos días Quima. Una tarta de cumpleaños fabulosa la que has preparado para tu hijo, me imagino que se pondría muy contento al verla tan bonita. Te ha quedado de lujo al igual que el roscón y se os ve muy bien disfrutando de ellos. MUCHAS FELICIDADES PARA TU HIJO.
    Un saludo Paco.

    ResponElimina
  9. Quima, quin pastís tan bo pel teu fill! Segur que devia estar super content! Petons

    ResponElimina
  10. Al año que viene me voy a celebrar el dia de reyes a tu casa ,,,con tanta cosa rica es irresistible ,,,,,

    ResponElimina
  11. Bon Any!
    El dia de Reis també va ser l´aniversari del meu germà...i ens va passar com a vosaltres...Postres i tortell. La combinació del pastís és fantàstica pel paladar.

    ResponElimina
  12. Hola feliz año en primer lugar, y también a tu hijo por su cumpleaños en un día tan especial, se lleva postre doble una riquísima tarta y cómo no el roscón que te ha quedado también estupendo. besitos guapa...

    ResponElimina
  13. Que fàcil els hi possem als Reis, veritat ??? saben de la nostra afició a la cuina i ens regalen estris a dojo... Un molt bon tortell per compensar els regals de Reis.. petons,

    ResponElimina