En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

diumenge, 12 d’abril del 2015

CUES DE RAP AMB GAMBES

Després de tants dolços .... tortell de ram, bunyols, mona ........... toca una recepta salada , que no solament cuinem dolços.  Aquestes cues de rap amb gambes les vaig fer per celebrar el meu aniversari, però bé ens serveix per a qualsevol dia especial, festa major, nadal o simplement  perquè ens ve de gust cuinar un plat  més elaborat. 
Jo tant les cues de rap com les gambes; les vaig agafar congelades i si ho descongelem bé , ens queda un plat igual de bo i molt més econòmic que si hi posem fresc.
 Ingredients:
1 cua de rap congelada ( jo de la Sirena)
2 gambes grans congelades 
1 ceba
1 pebrot verd
3 cullerades de tomàquet natural
brou de peix
sal i pebre
PER LA PICADA:
12 ametlles torrades
12 pinyons
all
julivert
1 tros de pa fregit
  • El dia abans agafem el peix i el posem a descongelar en una escorredora a la nevera . 
  • Salpebrem les cues de rap. 
  • En una cassola hi posem oli d'oliva i hi passem les gambes, dos minuts per cada costat. Les reservem. 
  • En el mateix oli de les gambes hi posem la ceba tallada ben petita i el pebrot verd i deixem que es vaig daurant poc a poc. Si veiem que la ceba sens va a cremar, hi posem una mica d'aigua i així s'anirà daurant sense cremar-se. 
  • Un cop daurada hi afegim el tomàquet hi deixem que es cogui. Apaguem el foc hi ho reservem
  • Enfarinem les cues de rap i les daurem en una paella amb oli d'oliva a foc fort. El que ens interessa es que ens quedin ben daurades per fora; ja que per dintre ja s'acabaran de coure quan les posem a la cassola. 
  • Un cop cuites les posem a la cassola on hem fet el sofregit i hi afegim el brou fins que cobreixin les cues.
  • Hi afegim les gambes i ho deixem coure uns 10-15 minuts. El peix no tarda gaire en quedar cuit. 
  • Posem tots els ingredients de la picada en el morter i ho piquem ben fi. Ho aboquem a la cassola i ho deixem 5 minuts . 
  • Jo les vaig fer al matí i quan ho vaig escalfar, llavors hi vaig afegir la picada. 
  • Acompanyat de un bon vi blanc i una mica de pa per sucar el suquet , tenim un plat de luxe. 


4 comentaris:

  1. m'encanten aquests estofats tan senzills i sans! la picada li dóna el toc de festa que no pot faltar a la nostra cuina oi? petons

    ResponElimina
  2. Que bo¡¡¡¡¡¡¡¡
    El rap es el peix que mes m'agrada i acompanyat amb gambetes.
    Fantàstic, Quima.

    ResponElimina
  3. Un plat de luxe...digne d'una festa tan especial com l'aniversari de la cuinera! Petons!

    ResponElimina