En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

diumenge, 7 de juny del 2015

PASTIS SANT MARÇ TAMANY XXL

El mes passat el meu sogre va fer 90 anys i ho vam celebrar amb tota la família. Com us podeu immaginar jo vaig fer el pastís. Per mi era un repte, ja que l'havia de fer un mica gran i no sabia si hem sortiria bé.
El primer que vaig tenir clar era que el faria rectangular així a l'hora de tallar-lo aniria millor.
INGREDIENTS:
per el pastís. 
9 ous
270 grs. de farina
270 grs. de sucre

Per la trufa:
400 ml. de nata liquida
80 grs. de xocolata
40 grs. de sucre

Per la Yema:
6 ous
el mateix pes en sucre
20 grs. de maicena
100 grs. d'aigua

Per la nata: 
jo vaig comprar-ne un pot de ja montada a la pastisseria 
EL DIA ABANS 
PREPAREM LA TRUFA:
  • Posem la nata i el sucre en un cassó que pugui anar al foc, i ho escalfem. 
  • Quan sigui calent hi psem la xocolata trossejada i remenem fins que estiqui ben desfet, ho aboquem en un bol , ho tapem i ho guardem a la nevera tota la nit
  • A l'endemà al matí  la muntem com si fos nata i ja tenim la trufa llesta.
PREPAREM EL PASTIS:

  • Batem el ous amb el sucre fins que tripliquen el seu volum i veiem que queden blanquinosos. Llavors amb molt de compte i amb una espàtula de silicona hi afegim la farina de mica en mica I hi anem remenant amb moviments envolvents. 
  • Folrem i untem amb mantega Un motlle d'uns 22 cms. de diàmetre. 
  • Hi aboquem la pasta i la posem al forn que previament haurem escalfat a 160º dalt i baix uns 20 minuts. Passat aquest temps ho miren i si ens cal ho deixem una estona més. 
  • Quan ja està cuit el traiem del motlle i el deixem refredar sobre una reixa i el guardem fins l'endemà. 
PREPAREM LA IEMA: 
  • Batre els ous I els barregem amb l'aigua. Ho passem per un colador. 
  •  Després barregem el sucre i la maicena I barregem les dues mescles i ho posem en un cassó al foc. Ho remenem  fins que s'espesseixi. 
  • Ho traiem del foc ,si tenim temps ho deixem en un bol a la nevera tota la nit, si no podem ho posem sobre el marbre de la cuina perquè es refredi ràpidament. 

ARA MUNTEM EL PASTÍS

  • L'endemà muntem el pastís . Tallem el bescuit amb tres trossos. 
  • Posem una capa de bescuit, a sobre hi posem la nata, hi posem una altre capa de bescuit i a sobre hi posem la trufa i ho tapem amb l'altre capa de bescuit. 
  • Jo ho vaig posar una estona al congelador i només perquè agafi una mica de consistència. Amb un ganivet afilat el tallem bé dels costats, hi posem la iema per sobre i jo el vaig posar al congelador fins a l'hora de dinar. El vaig treure i el vaig posar a la nevera fins a l'hora de les postres i així a l'hora de tallar-lo anava millor. 
Tota la família reunida
Pensava que havia fet altres fotos del pastís però ja veig que no . I del tall amb ni hi vaig pensar . 

5 comentaris:

  1. Quima moltes felicitats pels 90 anys del teu sogre.
    Un pastis bonissim.

    ResponElimina
  2. Uau!! Que valenta, fer un pastís tan gran!! Sembla estupendo!! Felicitats!

    ResponElimina
  3. Això si què és un gran pastís!!! per una gran ocasió!!! moltes felicitats per l'homenatjat i per a tu també!!!

    ResponElimina
  4. Un pastís dels que diuen, si senyor!!!!!!!
    Felicitats per els dos:
    Petons

    ResponElimina
  5. Quima, he llegit que fas 18 litres de ratafia... posa'n alguna a la venda... !! segur que està super!!! petó

    ResponElimina