En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dijous, 19 de setembre del 2013

MERMELADA DE PRÈSSEC AMB CANYELLA

Sembla que al arribar a la tardor bé de gust fer mermelades i conserves. Avans sobretot al gent que tenia horts en feia, ja que quan venia la collita era imposible menjar-la tota i així s'asseguraven de tenir-ne durant l'hivern. Ara pot-ser en trobem tot l'any, però el preu que pagem pels productes fora de temporada els fa molt poc assequibles. 
Aquest dimecres quan vaig anar al mercat setmanal, una de les parades on hi compro la fruita tenen unes paneretes de fruites que o bé s'han de consumir al mateix dia o les pots aprofitar per fer mermelades i les venen motl bé de preu, dons bé vaig compar-ne una de prèssecs i en van sortit 6 pots com els de la foto. 
El color fosquet que veieu es deu a la canyella, així que si la feu sense canyella us quedarà d'un color més claret.
INGREDIENTS:
2,5 kgs. de prèssecs madurs pelats i sense el pinyol
1 kgs. de sucre
1 suc de llimona
2 cullarades de café de canyella
  • Primer pelem i treiem els pinyols del prèssecs i els tallem a trossets. 
  • Els posem en un bol juntament amb el sucre, la canyella i el suc de llimona i ho deixem macerar, jo els hi vaig deixar tota la tarda , aprox. unes 5 hores. 
  • Ho posem en una cassola al foc i perquè no ens faci espuma hi posem una mica de mantega (aquest truc el vaig veure al blog La cocina de los inventos ) i va de primera
  • Quan ja està quasi cuita ho pasem pel turmix i la tornem a posar al foc. Pensem que al refredar s'espessiara més; aixì que conve que ens quedi una mica liquida. Aprox. li vaig tenir una hora i mitja, ja que ni havia força quantitat.
  • Un cop cuita, i encara ben calenta la posem als pots, que previament haurem esterilitzat . Els omplim del tot , els tanquem i els deixem de cap avall fins que es refredin, jo els hi deixat tota la nit. 
  • A l'endemà només ens faltarà posar el trapet a la tapa, etiquetar-la i cap al rebost. 
També n'he fet de pebrot i conserva d`'escalivada, però ja la posaré en altres entrades

13 comentaris:

  1. Una mermelada ideal para desayunar o con queso, una combinación que me encanta
    Besos

    ResponElimina
  2. el meu pare li posa licor enlloc de canyella! li ha de donar un toc espectacular! m'agrada la idea peotns

    ResponElimina
  3. Quina bona reserva de cara a l´hivern! la canyella sempre triomfa en les postres i, amb la fruita. Bon canvi d´imatge!

    ResponElimina
  4. La canyella m´encanta!!! així que la propera vegada que faci melmelada de pressec l´afegiré.. petons,

    ResponElimina
  5. Què bona és la melmelada feta a casa i hi has fet un presentació preciosa!!!

    ResponElimina
  6. que buena mermelada y ademas muy bien presentada¡¡
    Buen finde
    bss

    ResponElimina
  7. Quima, aquesta la penso posar a la pràctica.
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  8. M'encanta fer melmelades! i que va tenir-ne per tot l'hivern! Amb el gustet de canylla ha de quedar molt bona.

    ResponElimina
  9. Amb el gustet de la canyella ha de quedar boníssima!

    ResponElimina
  10. Quina combinació més bona Quima! El gust de canyella t'ha de deixar sense paraules! Petons

    ResponElimina
  11. Ahora es la mejor época para preparar conservas, me gusta tu mermelada!!! el toque de la canela tiene que ser una delicia. Un beso

    ResponElimina
  12. Buenos días Quima. Una confitura o mermelada estupenda la que has preparado. Te ha quedado estupenda presentada en estos tarritos, en conserva para tomarla cuando nos apetezca.
    Un beso Paco

    ResponElimina