En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

divendres, 14 d’octubre del 2011

MANDONGUILLES AMB PATATES PASTENAGUES I PESSOLS

Quan vaig vuere el conscurs que en proposavaLA DOLORS DEL BLOG DE CUINA, juntament amb VALIRA vaig pensar que era el que més o menys feia cada dia.
No tinc mai més d'una hor aper preparar el dinar i el tinc que deixar fet abans d'anar a treballar, ja que el meu fill ha de dinar abans jo no arribi. Així que les limitacions a l'hora de cuinar són les mateixes que si hagues de posar-ho en un taper.
El plat que he fet es més adients per l'hivern que per l'estiu i a més com a plat únic perfecte. 
Per fer-ho amb una hora el secret es organitzar-se bé. 

INGREDIENTS PER LES MANDONGUILLES:
  • 400 grs. de carn picada de porc i de vadella
  • 1 ou
  • molla de pa
  • All i julivert picats, sal i pebre
INGREDIENTS PER LA RESTA:
  • 1 CEBA
  • 1 PEBROT VERD
  • TOMATE TRITURADA
  • PATATES
  • PASTENAGUES
  • PESSOLS
PER LA PICADA:
  • 6 ametlles torrades
  • 12 pinyons
  • 2 grans d'all
  • 1 carquinyoli
Primer pelem i tallem les pates a daus, les passem per aigua i les reservem.
Fem el mateix amb les pastenagues.
possem oli en una cassola i hi possem el pebrot vert i ceba tallat ven petit a rossejar.
Mentre possem a escalfar l'oli per fregir les patates.Quan sigui calent hi posemm les patates a coure. 
Al mateix temps anem preparant les mandonguilles; barregem tots els ingredients amb les mans o una forquilla. Quan estan ben barrejats anem fent boletes, les enfarinem i les fregim en una paella amb oli.

Anirem vigilant la cassola amb la ceba i el pebrot, quan estigui dauradet i afegim el tomaquet triturat.
Si las patates ja son rossetes les treiem i les guardem.
El mateix farem amb les mandonguilles quan estiguin fregides.
Al sofregit hi afegim una miqueta s'aigua obrou hi hi posem les pastenagues i els pèsols i ho deixem coure un 20 minuts.
Passat aquest temps hi posem les patates i les mandonguilles, si ens cal hi afegim mes suc, i ho dexem coure uns 10 minuts més.
Mentrestant fem la picada en un morter i quan faltin aproximadament 5 minuts l'fegim a la cassola.
Procurem que ens quedi una mica de suc ja que al cap d'unes jores haura espesseit.

Ja tenim el dinar llest, Només ens queda emplatar-lo o posar-lo dintre un taper i llestos per emportar-lo a la feina o a la facultad.
Amb aquesta recepta participo en el concurs de VALIRA que organitza el BLOG DE CUINA DE LA DOLORSS
Espero que us agradi .........BON PROFIT !!!!!


17 comentaris:

  1. El que tenen les mandonguilles és que inclús fredes son bones!!!per portar a dinar a la feina és una molt bona solució,i amb patatetes és com més m´agraden!!!

    ResponElimina
  2. Quima tot un classic que em fa arribar fins i tot la flaire!!!

    ResponElimina
  3. Quima...m'encanta!!! jo també les faig aixi i queden perfectes...inclus a dins el tapper recalentat a la feina!!

    ResponElimina
  4. Sólo con ver las fotos ya te dicen comemé..... Una receta muy completa......... :)

    Besos desde http://angiazucarycanela.blogspot.com

    ResponElimina
  5. Quima, te deseo suerte en el concurso...... :)

    Suerte desde http://angiazucarycanel.blogspot.com

    ResponElimina
  6. moltíssima sort en el concurs!!! segur que les teves mandonguilles trionfen!!!! petonets

    ResponElimina
  7. Un plat de tupper 100%, boníssim i amb l'èxit assegurat. Molta sort en el concurs!

    ResponElimina
  8. Deu estar boníssima amb la combinació de patata. Jo he provat la clàssica versió amb sípia i pèsols. Segur que a la feina seria l´enveja dels compis amb aquest tupper.

    ResponElimina
  9. Un plat únic perfecte.. i per emportar o menjar més tart encara millor, a mi aquests estofadets m' agraden més quan els tornes a escalfar que acabats de fer.

    ResponElimina
  10. Un platillo d'aquells que sempre van bé.
    Un plat únic perfecte.
    Petons

    ResponElimina
  11. Unes mandonguilles com aquestes a casa meva desapareixerien en un moment!

    ResponElimina
  12. Molt bona recepta per emportar a la feina perfecte perque tens un plat ben complert!!

    ResponElimina
  13. Aquest és un dels plats que més triomfa a casa meva. És ideal per al tupper i confgelat millora i tot! Jo, a més, hi poso carxofa que li dóna molt bon gustet.

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  14. quina pinta!!! al meu fill li encanten les mandonguilles .... jo les faig amb sèpia i estan molt bones també

    que tinguis sort

    ResponElimina
  15. Bona aportació Quima, moltes gràcies!!!

    Petons

    ResponElimina
  16. Buf q pinta tan deliciosa!!
    Me encantan las albóndigas!! Muy ricas
    Felicidades!!
    ;-)

    ResponElimina