En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

diumenge, 6 d’abril del 2014

BRAÇ DE GITANO

Ja feia dies que tenia ganes de fer un braç de gitano i fullejant la revista POSTRES de LECTURES, vaig veure aques i vaig decidir fer-lo . Crec que la massa es practicament igual, el que canvia es el farcit i la decoració exterior. A casa comq ue ens agrada més la crema vaig canviar la nata per crema pastissera. 
 INGREDIENTS:
3 ous (la recepta portava 4 )
100 grs. de farina
1oo gr. de sucre
la ratlladura de 1/2 llimona
 sucre glas per decorar
  • Separem els rovells de les clares i les muntem a punt de neu amb el sucre i hi afegim la ratlladura de llimona. 
  • batem els rovells i els incorporem a les clares amb suavitat. 
  • Hi afegim la farina tamissada i ho remenent amb moviments amb enolvents amb una espàtula fins que ens quedi una massa homogènea. 
  • Posem paper  o un silpar sobre una plata del form i hi posem al massa en forma de rectangle. Ens ha de quedar de un cm. de gruix aproximadament. 
  • La posem al forn que tindrem escalfat a 180 º dalt i baix uns 10 minuts. No ens ha de quedar massa cuita la massa; ja que sino al enrotllar-le es trencaria, però si ens queda massa crua s'ens enganchara al drap. El millor es presionar una mica amb el dit i si la massa torna al seu lloc està cuita, si per el contrari ens queda enfonsat es que necessita uns minuts més. 
  • Un cop esta cuita la tombem sobre un drap humit, per tal que la part rosseta quedi a saota. Retirem el silpar o paper del forn i amb el drap humit l'enrotllem i la deixem aixi mentre es refreda. 
  • Un cop freda ja podem farcir-lo amb el que més ens agradi, nata, crema pastissera, trufa, crema de llimona.... etc. 
  • recepta de lemon curd AQUI
  • recepta de trufa AQUI
  • recepta de crema pastissera AQUI


13 comentaris:

  1. Un braç de gitano no passarà mai de moda, oi?
    I a casa també som més de crema que de nata ;)

    ResponElimina
  2. T'ha quedat molt bonic, Quima! Amb crema és com més m'agrada, perquè el braç de gitano de trufa no em barrufa, i el de nata ja és molt clàssic. En un curs de pastisseria me'n van ensenyar, de fer braç de gitano, però a casa encara no m'hi he atrevit! Hauré de fer com tu i ser valenta, he he he.

    ResponElimina
  3. Quima t'ha quedat fantàstic. El de crema és el que més m'agrada!!! Petons

    ResponElimina
  4. Buenos días Quima. Me parece muy bueno y esponjoso el bizcocho que has preparado, para este rico brazo de gitano, tiene que estar buenísimo relleno de crema pastelera, a mi personalmente con la nata me resulta mas pesado.
    Un beso Paco

    ResponElimina
  5. Es veu al punt! Jo també tinc aquesta revista.

    ResponElimina
  6. Te ha quedado realmente delicioso y el relleno es un clásico en mi casa, lo suelo preparar así....yo también compro esa revista y salen muy buenas recetas de ahí....besitos guapa

    ResponElimina
  7. La verdad es que te ha quedado estupendo, yo lo he hecho un par de veces y suele gustar mucho. Bss.

    ResponElimina
  8. A mi també m'agrada més la crema. T'ha quedat espectacular! petons

    ResponElimina
  9. Me encanta el de crema,es mi favorito.Genial brazo de gitano¡
    Peto

    ResponElimina
  10. Unes de les postres que més m'agraden! La meva mare ens en feia molt sovint, em porta bons records! T'ha quedat perfecte! bona setmana

    ResponElimina
  11. El braç de gitano és una de les meves postres preferides...i aquest t'ha quedat espectacular! Petons!

    ResponElimina