En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

diumenge, 6 de maig del 2012

APERITIUS

Avui es el cumple del meu marit, i ha tocat celebrar-ho, i que millor que un bon dinar . la veritat es que cada vegada disfruto més preparan un bon dinar per la familia .............ja sé que som poquets i aixó hem permet poder prerar-ho en calma I sense anar agobiada.
A casa meva ja es un clàssic en qualsevol celebració fer un bon aperitiu i un segons plat I postres.  He de reconèixer que preparant els aperitius i disfruto moltissim, ja que hem permet fer diferents plats i jugar amb ingredients ben variats.


CANAPES
He fet dos tipus de canapes de filadelfia amb roses de salmó i de sobrasada amb ou ferrat de guatlla.
CANAPES DE FILADELFIA AMB ROSES DE SALMO
Ingredients:
Pa bimbo sense crosta
piladelfia
salmo fumat
pepinillos amb vinagre. 
primer untarem les llesques de pa amb el formatge i les tallarem en quatre trossos. 
Tallarem el salmó fumat a tires i les anirem enrotllant per fer la rosa.
Agafarem el pepinillo i el partirem per la meitat i el tallarem a llesques fines. 
Posarem les roses de salmo a sobre el pa untat i amb els pepinillos farem les fulles. 
Ja ho veieu ben senzill i decoratiu. 
CANAPES DE SOBRASSADA I OUS DE GUATLLA
Ingredients: 
Pa bimbo sense crosta
ous de guatlla
i sucedaneo de caviar per decorar (opcional)
Untem les llesques de pa amb la sobrasada i les tallen en quatre trossos. 
En una paella amb oli anem fregint els ous una un . 
un cop fets els posem a sobre el pa i per decoració hi podem posar una mica de sucedaneo de caviar. 
-----------------------------------------------------------------------
BOULOVANTS:
BOULOVANTS RELLENOS DE BEICONS AMB CEBA I PEBROT VERT
INGREDIENTS:
12 boulouvants ( el meus comprats)
1 ceba
1 pebrot vert
1 envàs de beicon tallat
crema de llet,sal, pebre: 
Tallem la ceba i el pebrot ben petits i els saltegem en una pella amb una mica d'oli d'oliva.
Quan veiem que la ceba comença a quedar transparent hi afegim el beicon i deixem que s'enrossegi tot plegat: 
Quan ho tinguem enrrossit hi afegim una mica de crema de llet per lligar-ho tot. Ho restifiquem de sal i pebre al gust. 
Omplim els voulouvants i justament al portar-los a la taula els posem 5 minuts dintre el forn calent. 
Podem tenir el farcit ja preparat amb antelació i així a l'hora de servir-los només els tindrem que omplir, ja que si els omplissim molta estona abans ens quedarien tous. 

BOULOUVANTS AMB FOIE D'ÀNEC I ALCAPARRES
INGREDIENTS:
12 boulovants (comprats)
1 tarrina de foie d'ànec
alcaparres
Aquest encara sòn més sencill de fer. simplement agafem el foie i anem omplint els boulouvants i a sobre hi posem una alcaparra de decoració
----------------------------------------------------------------
I aqui teniu la taula ja apunt per començar a menjar.
  També hi he posat calamars a la romana, olives, berberechos i llagostins a la planxa Broxetes de xapinyons i pernil adobat, que ja us explicare un altre dia.
De segon he fet pollastre i conill rostit i de postres un pastis de chocolate amb mouse de xocolata que m'ha sorpres per lo bé que pasaba I no era gens enpalagós i també he fet una bandeja de lioneses de crema.
Bé la recepta del pastís , També tindreu que esperar un altre dia.
Els que us agrada la cuina estareu d'acord amb mi que encara que tot aixó porti molta feina, es fa amb molt de gust i més si a mig matí amb una excusa tonta el meu marit marxa i torna amb aquest super ram perque segons m'ha dit avui es el dia de la mare .............a casa no som de celebrar ni dies de la mare ni del pare, pero de tant en tant i sense que aixó sigui una obligació de cada any hem sorpren amb un detallet com aquest, fa que jo sigui la persona més feliç del mon i que en aquells moments hem semblin poquissimes les hores que he dedicat a preparar-li aquest dinar del seu aniversari. 
GRÀCIES de tot cor. 
Des-de aqui aprofito per felicitar a totes les Mares.

21 comentaris:

  1. Quima qué mesa tan bien presentada y qué rico todo. Me gustan las rosas de salmón y pepinillos, qué acertadas y bueno todo lo demás también ejej. Hoy habéis tenido celebración doble, felicidades a tu marido y a ti por el día que es, besitos guapa

    ResponElimina
  2. Quina taula tan xula, la celebració bé que s'ho mareixia!! A mi també m'encanta fer apertitius per un bon àpat, agafo idees dels teus! I quin detall el teu home :)
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  3. Quin goig que fa aquesta taula, jo ho hauria provat tot, quina festa per als ulls!

    ResponElimina
  4. Jope Quima ,,,,,que mesa has puesto de cosas buenas ,,,que ricas y que bien preparado todo ,,,,

    ResponElimina
  5. Caram!, el ram de roses ben bonic, però les rosetes de salmó m'han deixat embaladida!, i els de sobressada amb l'ou de guatlla també. Agafo la ideaFELICITATS!

    ResponElimina
  6. Qué aperitivos más vistosos has preparado...........Me encantan los aperitivos...........El ramo de flores muy bonito y muy acertado...........Felicidades para ti y tu marido :)

    http://angiazucarycanela.blospot.com

    ResponElimina
  7. Quina delícia de taula, Quima! Les roses de salmó, en especial, m'han agradat molt! Em sembla que com a la majoria... he he. Petons i bon dilluns!

    ResponElimina
  8. Dius que sou poquets? Però si la taula té menjar per 20 persones! :)
    M'encanten els dinars d'aperitius, per mi, no cal segon plat: aperitius i postres genial!
    Felicitats al teu marit!

    ResponElimina
  9. A mi m'encanta preparar dinars així ...i quan veus la cara de felicitat dels convidats, la teva es converteix amb satisfacció. Pero realment, el que no li agrada cuinar, aixó no ho enten inet diuen:quines ganes de complicar-te la vida...
    A que es així.
    felicitats al teu marit...i els regals inesperats son els que mes il.lusió fan !!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  10. Felicitats al marit!!! amb aquesta taula tant ben posada i aquests aperitius segur que va ser, vau ser ben feliços!!! bona setmana!

    ResponElimina
  11. Quima, t'ha quedat perfecte, felicitats al teu marit.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  12. Aquesta taula es de 10!!!! Quina bona pinta!!! Felicitats pel marit!!

    ResponElimina
  13. moltíssssimes felicitats!!!quin goig de taula, segur que vareu passar un dia genial! molts petonets

    ResponElimina
  14. Quima! Aqui hi ha dinar per donar i vendre...pujo a Banyoles, si cal! je, je, je...Quina taula més maca que vas preparar. Felicitats a tota la família i al teu marit també. Espero el pastís!!

    ResponElimina
  15. Carai Quima!!!! quin repertori de bons i bonics canapes. Quina traça i bon gust que tens. Guardaré aquesta plana a "favoritos" que m´han agradat moooooooooolt. Felicitats pel marit i a tu pel dia de la mare. Petons, i bona setmana.

    ResponElimina
  16. a casa meva, també quan ve la familia m'agrada sorprende'ls amb entrants, sempre diferents, ells li diuen punyetetes de la Li (que es com em diuen) i jo també disfruto molt

    molt maca la taula

    ResponElimina
  17. Felicitats al marit!!! i a la cuinera!!! És veritat, porta molta feina, quedes reventada, exausta... però val la pena quan tothom en gaudeix!!!
    Jo mai he fet un aperitiu de canapés. Algun dia m'hi aventuraré.
    I quin ram més bonic. Saps una cosa, jo sempre frisava que em regalessin un ram així, vull dir el meu marit, però mai ho va fer. Una vegada me'n va regalar un de semblant quan vaig plegar d'una feina i crec que és dels regals més bonics que et poden fer, flors. A mi els meus fills pel dia de la mare em van regalar una planta preciosa.
    Mua!!! fins la propera entrada.

    ResponElimina
  18. Buenas tardes Quima. Que buenos aperitivos 1que has preparado a cual mejor, todos tienen una pinta fantástica. Te ha quedado una mesa de lujo para tus queridos comensales.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  19. Que mesa Quima!!!!!
    Que aperitivos !!!!!!
    Un autentico lujo el poder sentarse a tu mesa...felicidades !!!!
    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.blogspot.com

    ResponElimina
  20. Buf!!quantes coses bones, m´agraden totes!!! els aperitius a vegades fan de primer plat:)) Petons

    ResponElimina
  21. Hola guapa tu

    Nena que boooo

    Felicitacions per una taula de Luxe com la teva, que per molts anys podis fer gaudir als teus amb aquestes delicies

    mil petonets Susanna

    ResponElimina