En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dissabte, 4 de maig del 2013

MANDONGUILLES AMB XORIÇ

Mira que en faig sovint de mandonguilles, amb salsa de tomaquet, amb sepia, amb patates; amb pessols , però no tinc cap recepta al blog, , però avui hi posarem remei, hi posaré les que eh fet avui per dinar.
Jo quan faig mandonguilles en faig unes quantes, les fregeixo i un cop fredes les congelo, i així hem solucionen un àpat en un tres i no res,  ja que el més laboriós es fer-les.
INGREDIENTS: 
Per les mandonguilles (n'han sortit 60)
1,200 de carn picada (barrejada porc i vadella)
2 ous
1 llesca de pa gran 
sal ,pebre all i julivert.
PEL SOFREGIT:
1 ceba 
1 pebrot verd
una mica de pebrot vermell
6 cullarades de tomaquet natural
1 got de vi blanc
12 talls de xoriç d'el més prim per coure
Ara farem les mandonguilles:
  • En un bol hi posem la carn picada; els dos ous , la llesca de pa triturada i l'all i el julivert picat ben fi. 
  • Ho barregem bé , jo ho faig amb les mans. 
  • Quan ho tenim ben barrejat ho rectifiquem de sal i pebre. 
  • Si tenim temps , deixem reposar la massa de carn a la nevera, jo en el meu cas no ho fet. 
  • Amb una cullera de postres anem agafan porcions de carn i anem fent boletes , les enfarinem i les couem a la paella, els hi donem la volta perque en rossegim de cada costat. 
  • Quan estan fregides, les posem sobre paper de cuina o en una escurridora; aixi ens treuran l'excés d'oli. 
Ara anem pel sofregit:
  • En una cassola de terra hi posem una mica d'oli i hi tirem la ceba tallada en juliana i els pebrots tallats a daus. 
  • Quan veiem que comença a quedar la ceba transparenta hi afegim el tomquet i ho deixem coure 5 minuts
  • passat el temps hi afegim un got de vi blanc i deixem que es faci a foc lent uns 20 minuts. 
  • Un cop passat els 20 minuts Hi posem el xorç tallat a trossos i les mandonguilles hi deixem que fací la xup-xup a foc baig uns 10 minuts més. 
  • Si ens agrada hi podem posar una mica de pebre vermell i una mica d'orenga.
Ho podem fer com a segon plat ( jo hi poso unes 5 mandonguilles per persona) , o bé com a tapa per picar.



12 comentaris:

  1. Ei Quima quina recepta tan eixerida. Molt bon diumenge ;)

    ResponElimina
  2. ostres Quima quina pinta!! tenen un aspecte a casolà fantastic! petons

    ResponElimina
  3. Boníssimes amb la salset i el xoriç

    ResponElimina
  4. Jo també les he provades amb la recepta més tradicional però aquestes am xoriç, no. Quina tapeta més bona i sí l' acompanyes amb una clareta encara passen millor, oi?

    ResponElimina
  5. Que sàpigues Quima que jo les mandonguilles ja me les menjaria fregides i sense salsa...o sigui que ja no et vull ni parlar de quan duraria davant meu un plat d'aquestes que has cuinat avui! Genials!

    ResponElimina
  6. Per cert, ho oblidava, t'he escollit per un premi, si passes pel meu bloc ho veuràs!!! Una abraçada!

    ResponElimina
  7. Quima, mira que faig les mandonguilles de moltes maneres, però amb xoriç, quina gran i original idea.

    ResponElimina
  8. Delicioses, Quima! últimament m'agraden molt, les presentacions que fas a les fotos! Petons

    ResponElimina
  9. Aquestes mandonguilles han d'estar tremendes! m'ha semblat molt original que les fessis amb xoriç ;)

    ResponElimina
  10. una bona idea això de congelar les mandonguilles!
    Amb el xoriç han de quedar ben gustoses.

    ResponElimina
  11. a casa no hi gaire costum de fer mandonguilles.. però amb aquesta idea de congelar-les... tenen més opcions...m'agrada la idea... i amb xoriç encara més

    ResponElimina
  12. una buena combinación Quima se ven y son super apetecibles¡¡
    peto

    ResponElimina