En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dimarts, 7 de febrer del 2012

COCA DE IOGURT

Fa uns dies un company de feina hem va fer una reflexió.......... he mirat el teu blog i no hi he trobat la coca de iogurt ... i es veritat ......crec que es la coca que més vegades he fet a la meva vida I també crec que es la que tothom ha fet alguna vegada. Aixi que com que fei un munt de temps que no la feia , aquest diumenge passat la vaig fer.
Ja sé que tothom la sap aquesta recepta, però aqui va la meva

INGREDIENTS:
La mesura que faig servir es el vas del iogurt
1 iogurt natural o de llimona
3 vasos de farina de reposteria
1,5 vas de sucre
1 vas d'oli de girasol
3 ous
1 poma golden
1 sobre de llevat (royal)
la pela d'una llimona ratllada
1 copeta d'anis o ratafia (jo hi vaig posar ratafia)
per mesurar l'oli, la farina i el sucre fem servir el vas del iogurt

  • ELABORACIÓ :
    • Posem els ous (clara i rovell) en un bol o en el bol de l'amasadora i els batem una mica, hi afegim el sucre i els batem fins que veiem que la barrega ha doblat el seu volum i ens queda mes esblanqueida. S'han de batre foça estona, penseu que com més ho bateu més ens pujarà la coca. 
  • Després hi afegim, el iogurt, la pela de llimona, l'oli, la copeta de ratafia  i ho barregem amb una espatula de fusta o llengua pastissera.
  • Ara hi anem afegin de mica en mica la farina i el llevat que tindrem tamissat i un polsim de sal. 
  • Ho remenem amb l'espatula amb moviments envolvents; o sigui de baig cap a dalt , mai batreu ja que llavors no ens pujaria bé. Amesura que ens vagi absorvin la farina, hi anem afegin la resta. 
  • Untem amb mantega un motllo rodó de uns 20 o 22 cms. de diàmetre ( el meu era de 20),
  • Preescalfem el forn a 160 º (jo faig dalt i baix amb aire calent), si no teniu aire calent posant dalt i baix també servira.
  • Aboquem la mescla al motllo que ja tenim preparat
  • Pelem i talem la poma per la mitad i la tallem a làmines ben fines i la posem amb compte per sobre la massa que tenim al motllo. 
  • Ho posem al forn uns 20 ó 25 minuts , passat aquest temps mirem si està cuita, sinó li deixem una estona més. Jo li vaig tenir uns 30 ó 35 minuts; ja que al ser amb el motllo petit era força alta i costaba més de coure,. Si la part que falta coure es la de sobre; com era el meu cas, vaig posar el gratinador I hi vaig posar un tros de paper d'alumini a sobre i així no es crema. 
  • Tinguem en compte de que si ho fem amb un motlle més gran, ens quedara més baixa I per tant sens courà més rapid. 
  • Quan està ben cuita la traiem del forn i la deixem refredar sobre una reixeta.
  • Agafem una mica de mermelada de préssec, diluida mab una mica de suc de llimona i sucre i pintem la poma per sobre; així ens quedarà més brillant

19 comentaris:

  1. Aquesta mai falla!, però veus com cadascú té la seva versió?, de la teva n'he après a decorar-la amb la poma i que si per damunt li cal una mica més de cocció, posant paper de plata i el gratinador ja ho tenim!.Gràcies!, t'ha quedat molt presentable!!! A reveure.

    ResponElimina
  2. jo tambè faig la coca de oigurt i a vegades am poma o taronja o melmeladas.
    Senpre queda mlot bona

    ResponElimina
  3. Tothom la fa diferent, encara que el canvi sigui mínim, aquesta t'ha quedat suprema!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quima la coca de yogur es una de mis preferidas......... Esta te ha quedado deliciosa........ Besos :)

      http://angiazucarycanela.blospot.com

      Elimina
  4. Aquesta coca (bé, no exactament igual, una mica diferent) és la primera que vaig aprendre a fer, i la veritat és que está boníssima. T'ha quedat genial!! Jo mai li posava la poma per sobre, i queda molt bé!!
    I del tema de la panificadora, he anat al lidl del costat de casa meva, però no hi havien :( Pot ser s'han acabat ja.. hauré de buscar més lidls, a veure si la trobo!!
    Petons Quima!!

    ResponElimina
  5. La coca de iogurt sempre és un èxit assegurat, oi Quima? Suposo que hi ha la proporció perfecte d'ingredients perquè quedi esponjós i aromàtic. Amb aquest toc de llimona i amb les pomes que hi has posat a la coberta... jo no sabria parar de bo! Petonet

    ResponElimina
  6. Si, tothom la sap però.... aquesta porta poma!!! Mmmm que bona!

    ResponElimina
  7. Boníssima un clàssic que mai falla!!

    ResponElimina
  8. es veridat aquesta coca casi tothom l'ha fet i sempre queda be,

    roser

    ResponElimina
  9. qué pinta tan jugosa tiene, me encanta el toque que le da la fruta, y sobre todo la manzana, a los bizcochos. Un desayuno de lujo
    Besos

    ResponElimina
  10. és tan bona, a més serveix com a base de molts pastissos! visca el teu company! jajajajja. petonets

    ResponElimina
  11. És tot un clàssic que n pot faltar a cap receptari de cuina, oi?

    ResponElimina
  12. No pot, faltar i tant que no! encara que de vegades no gosem publicar receptes "fàcils i senzilles" per no fer el ridícul i després són les que més èxit tenen....Quina fila!

    ResponElimina
  13. Nosaltres també la vam publicar al bloc i és una de les receptes més visitades, mai falla i és boníssima! A mi ara m'ha donat per posar-hi pera trossejada i vainilla, quina cosa més deliciosa!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  14. Fa poquet vam fer una molt semblant!! Estan boníssimes i agrada a tots, oi?? A la foto es veu que ha pujat molt i t'ha quedat molt esponjosa!! mmm...

    ResponElimina
  15. Buenas tardes Quima. Que pinta tan exquisita que tiene este bizcocho que has preparado. Te ha quedado de vicio con esa manzana que le has puesto, quien pillara un trocito para el desayuno de mañana.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  16. Una idea fantástica el toque de la manzana y del anís, me lo apunto, te ha quedado muy rica. besitos

    ResponElimina
  17. Quina raó tens, és el coc típic i clàssic i un dels més senzills ... i a vegades les coses que fem cada dia són les que tardem més en posar al bloc.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina