En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dilluns, 13 de febrer del 2012

PA AMB MASSA VELLA

Aprofitan que ahir a la tarda ens vam quedar a casa i que amb aquesta fred ve de gust encendre el forn, vaig fer aquest pa que ja feia uns dies que l' habia vist al blog de LA COCINA DE LOS INVENTOS.
El dissabte vaig fer massa de pizza i ja m'en vaig guardar una mica per així poder fer el pa.  Jo el vaig amassar a la panificadora i desprès l'hi vaig deixar fer el llevat a fora i el vaig coure al forn, ja que tenia ganes de fer un pa amb forma rodona.
He de reconèixer que tal i com m'han dit alguns blogguers aixó de fer pa es adictiu. No sé si serà per aquella oloreta que et queda a la cuina un cop enfornat el pa o simplement per la satisfacció que sents quan el veus i dius............ l'he fet jo.
També vaig mirar el blog  BLOC DE RECETAS  , on també hi ha la recepta d'aquest pa. La veritat es que entre un blog I l'altre va ser fàcil de fer i el resultat bonissim.
INGREDIENTS:
500 grs. de farina de força
13 grs. de llevat fresc
300 ml. d'aigua
125 grs. de massa vella
  • Agafem totsl el ingredients i els vaig posar a la panificadora i els vaig amassar durant 6 minuts + ó -
  • parem la panificadora i deixem reposar la massa uns 10-12 minuts, que es el temps que la meva panificadora tarda a tornar-se posar en marxa si l'interrumpeixes el programa. 
  • passat el temps de repos, ho tornem  amassar 6 minuts més aproximadament
  • Agafem la massa i la posem en un bol untat amb oli i ho posem dintre una bossa de plàstic i la deixem llevar , una hora - hora i mitja , dependrà de la temperatura de la cuina. 
  • un cop ha llevat la desgasifiquem i li donem la forma que dessitgem. En el meu cas  volia un pa rodó.
  • La posem sobre un paper d'anar al forn i la tapem amb un drap. La deixem que torni a llevar uns 45 minut aprox. 
  • Li fem uns talls amb un ganivet afilat i ja la podem posar al forn que tindrem calent a 220 º. 
  • En el moment de posar la massa al forn i tirem una mica d'aigua sobre la placa de baix, perquè ens faci una mica de vapor. 
  • Amb  uns 30- 35 minuts ja està el pa cuit o fins que veien la crosta daurada. 
  • Ahhhhhhhhh hem va faltar una cosa .............empolsinar amb una mica de farina la massa abans de posar-la al forn. 
Bé ja veieu que no es molt dificil fer pa. Jo ara que ho he descobert , crec que a la fleca poc hem veuran. Tan sucat amb tomaca o torrat es bonissim i el millor que avui encara es ben tovet.

18 comentaris:

  1. a mi aixo de fer pa també m'agrada molt.. al fem al poble, al forn de llenya i surt bonissssim!!!

    aquest te molt bona pinta... amb aquesta molla que es veu tan tendre...
    Petons
    carmen

    ResponElimina
  2. home dificil no es , pero has de estar pendent moltes hores , entre pitos i flautes molt de temps , al menys per mi que no soc gaire de cuinetes, pero la pinta que té es brutal , ha de tenir un gust i fer una olor bonisima

    roser

    ResponElimina
  3. Si, el tema de fer pa has de tenir molt de temps, estar a casa! M'agrada molt però últimament no trobo el moment, sempre amunt i avall amb els nens, així que de moment ho he solucionat amb la panificadora, que ella va fent tota sola, és una joia;-) De totes maneres m'apunto la recepta, perquè m'agrada!!!

    ResponElimina
  4. Que pan más bueno....como los de antes, me ha recordado al pan que de pequeño compraba mi padre, que desayunos con pan y tomate...precioso...desde aqui puedo olerlo.
    Un beso y feliz semana.
    Miguel
    lareposteriademiguel.blogspot.com

    ResponElimina
  5. Vaya hogacita más rica te ha salido, un corte magnífico que tiene!!!

    ResponElimina
  6. Que buena pinta, tiene una miga estupenda. Y que mejor manera de tomarlo que con tomatemy aceite
    Besos

    ResponElimina
  7. Quima, t'ha quedat molt esponjós i molt be.
    Fins aviat.

    ResponElimina
  8. que professional Quima!!! molts petonets reina

    ResponElimina
  9. QUIMA, quin pa mes bó t'ha quedat i amb tomaquet, ummmmmm

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quima, pero que buena pinta tiene el pan...... Te ha quedado muy esponjoso.......... Besos :)

      http://angiazucarycanela.blospot.com

      Elimina
  10. Me tiene intrigada esta masa vieja ajaj y veo que el resultado es excelente, menudo pan más rico con esa miga como a mi me gusta ejej .Feliz Día de San Valentín!!!

    ResponElimina
  11. Fer pa i encendre el forn és una bona manera de passar una tarda de diumenge tan freda... Ja ets tota una experta fent pa! :)

    ResponElimina
  12. Veig que li estas treient un bon partit a la panificadora eh? ;)
    T'ha quedat un pa boníssim Quima!!
    petons

    ResponElimina
  13. Jo desde que la vaig comprar la faig servir bastant i mira que faig pa amb la kitchen, thermo i pani, però sempre hi ha una recepta que em va millor per cada aparell. Aquest pa es fantàstic, la molla molt maca!!! Muaks

    ResponElimina
  14. Tothom que conec i que ha fet pa em comenta que enganxa...Ja veus el que t´ha passat a tu...Es veu estupendo. A per més receptes1

    ResponElimina
  15. Un pan recién horneado ya está bueno y si lo haces en casa resulta una fiesta todos quieren pan ese día y aún caliente desaparece.
    Saludos

    ResponElimina
  16. Fantástic aquest pa casolà i que bona la recepta de la Salomé veritat ???? De veritable fleca si senyora...petons,

    ResponElimina
  17. He arribat fins aquí gràcies al blog de la Pili "thePinkCake" i ja hem quedo ji ji ji. Si vols fer un tomb pel meu estaré encantada. Fer pa és una cosa que m'encanta! tb' prenc moltes notes del blog "Bloc de Recetas" és molt interessant, ara mateix estic fent la massa mare líquida i aquest cap de setmana llarg faré un pa, amb calma i tranquilitat. Ens anem veient. Salutacions.
    www.miscositassrv.blogspot.com

    ResponElimina