En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dissabte, 18 de febrer del 2012

PA RUSTIC AMB PIPES

Ahir després de dinar vaig veure que no tenia pa i vaig decidir fer-ne per sopar.Però habia de fer algun invent perquè hem donés temps a fer-lo abans d'anar a treballar . Així que vaig fer un experiment i va sortir prou bé.
Just acabar de dinar m'hi vaig posar, i si el feia a la panificadora tenia el temps just. Però vaig probar d'amasar-lo i deixar-li fer el primer lelvat a la panificadora I després continuar fora de la panificadora i courel al forn i va donar prou bon resultat.
Vaig optar per fer la recepta de pa bàsic i li vaig afegir llavors de pipas. 
No crec que el procediment fos l'adequat però ja ens l'hem cruspit així que no debia sortir tan malament l'experiment.


INGREDIENTS:
300 ml. d'aigua. 
500 grs. de farina de força
10 grs. de sal
1 dau de llevat fresc (levital) 
  • Vaig posar els ingredients amb aquest orde a la cubeta de la panificadora i vaig posar el programa d'amassar. 
  • Despres de fer el primer amasat i de llevar una estoneta hem va avisar per si hi volia afegir algun ingredient, va ser llavors quan hi vaig afegir les llavors de pipes ( al gust), vaig deixar que acabes el segona amasat i encara li vaig deixar una estona més.
  • Quan vaig veure que la massa ja habia llevat una mica , vaig treur-la de la cubeta i la vaig amassar una mica amb les mans i li vaig donar forma rodona. 
  • La vaig deixar sobre un paper d'anar al forn i tapada amb un drap. 
  • En questió de mitja horeta ja habia llevat considerablement. Llavors hi vaig fer uns talls amb un ganivet i la vaig empolsinar amb una mica de farina. 
  • La vaig posar al forn calent a 220º dalt i baix i quan va estar rosset el vaig treure. 
  • Al moment de posar-lo al forn hi tirem una mica d'aigua a sobre la placa de baix i així ens farà vapor.(cosa que vaig oblidar de fer)
  • El forn el vaig teni prop d'una hora escalfant, cosa que vaig aprofitar per torrar granet d'ametlla i per fer flams de torró de xixona ( que ja posaré la recepta un altre dia)
Com veieu ja no vaig poder fer la foto al pa sencer; ja que encara calentó no vaig poder resistir de probar-lo i llavors hem vaig adonar que no li habia fet foto.
Sucat amb tomata estaba bonissim i les pipes li donaven un puntet de dolçor sense ser un pa dolç.

10 comentaris:

  1. Quima un pa magnific, t'ha quedat molt esponjós.
    Fins aviat !!!

    ResponElimina
  2. Perfecto¡¡¡ justo tengo levando uno con aceitunas con proporciones de líquido y harina parecidas, así que espero que me salga igual de rico que el tuyo.

    Un fuerte abrazo, Teresa

    ResponElimina
  3. té molt bona pinta i el que diu la tere nosaltres tambe l'hem fet a la panificadora amb olives ,i una mica d'orenga i queda bonissim

    roser

    ResponElimina
  4. Fer pa a casa és motl gratificant, l'oloreta que surt del forn mentre es cou és deliciosa. I amb les pipes ha de quedar un pa molt gustós!

    ResponElimina
  5. Quines ganes tinc de fer pà, però mai veig el moment... T'ha quedat perfecte, amb tomaquet deu ser una delicia ;)

    Petons

    ResponElimina
  6. Pipes soles encara no he posat sempre amb barreja d´altres cereals o fruits secs, prenc la idea. Un pa delicios!!petons

    ResponElimina
  7. Buenas tardes Quima. Me imagino como olería tu casa cuando has orneado este pan tan bueno. Se ve con una miga espectacular y seguro que aguanta bien 3 o 4 días como mínimo.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  8. només falta el tomàquet i l'oli!!! ;P petonets

    ResponElimina