En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

dijous, 2 de febrer del 2012

BISBALENCS


Les postres que avui us porto sòn molt i molt fàcils de fer, sobretot si la pasta de full la comprem feta i el cabell d'angel també. Jo he de dir que de pasta de full, encara no m'he atrevit a fer-ne , la veritat es que hem fa molt i molt de respecte i com que la que tenen al lidl fresca dona molt bon resultat i a més surt econòmica no hem complico la vida. Així que normalment sempre tinc una o dues làmines de pasta de full fresca a la nevera, per si hem surt alguna emergència.

INGREDIETS: (per a 6 bisbalencs)
1 làmina de pasta de full fresca del lid. 
Mermelada de cabell d'angel  o en el seu defecte DULCE DE CABELLO DE ANGEL que jo trobo en els supermercats BON PREU
1 ou per pintar els bisbalencs
pinyons

Agafem la làmina de pasta de full i la tallem per la mitad i de cada mitad en fem 3 trossos , en total surtiran 6 bisbalencs.
Despres hi posem en el centre una cullarada de cabell d'angel i els doblem, primer per un costat i després per l'altre. PIntem la part on s'ajunte la pasta de full amb ou i presionem una miqueta amb els dits; perquè no s'obri al coures.
Els posem sobre la rejilla del forn que previamente hi haurem posat el paper que va enrotllada la làmina de pasta de full, els pintem amb ou i per sobre hi posem pinyons.
Ho posem al forn preescalfat a 180º a dalt i a baix i amb aire calent. Uns 10 minuts + ó -, quan veiem que estan rossos els traiem, els posem sobre una rejilla perquè es refredin i hi posem sucre glass per sobre.

Ara us posaré la recepta de la mermelada de cabell d'angel per si algú en te carbasses i la vol fer. 
INGREDIETNS:
1 carbassa de cabell d'angel
sucre
un tros de canyella
pela de llimona 
cointreau

Esberlem la carbassa tirant-la a terra, treiem les granes que puguem i en una olla gran i posem els trossos de carbassa   amb pela i tot. La fem bullir coberta d'aigua una estona, fins que amb una cullera treiem els fils de la escorza o pela. 
Posem la polpa a escorrer fins que ens hi quedi poca d'aigua, llavors hem de treure les granes que ens hi hagin quedati els fils de la carbassa.
Agafem una cassola de terra i hi posem aigua i sucre , la polpa de la carbassa, la llimona i la canyella i ho deixem bullir  tot remenat-la perque no s'enganxi. S'ha de veure tota l'aigua i ens qudin els fils del cabell d'angel sols. 
Apaguem el foc i hi tirem un raig de cointreau. 
Deixem que es refredi a la mateixa cassola i quan sigui fred ja podem omplir els pots que previament haurem esterilitzat.
La proporcio es de   1 Kilo de polpa de carbassa --- 800 grs.d e sucre ....1 got d'aigua

9 comentaris:

  1. Hmmm !! Ja se que berenarem demà els meus nens i jo !! ;)
    Moltes gràcies !!

    Petonsss !

    ResponElimina
  2. Quima t'ha quedat mol i mol be. Estic fen una cosa casi igual.
    Ens veiem.

    ResponElimina
  3. Aquesta recepta sí que m'agrada, Quima! Jo sóc de Palamós i els diumenges anem a la Bisbal a comprar aquest postre típic del lloc, és una tradició, en una pastisseria que té molt renom... ara veig que el bisbalenc es pot fer a casa perquè no és molt difícil! els teus han quedat de luxe! Un petó

    ResponElimina
  4. Que buenos ,,,me llevo uno para almorzar ,,,,,

    ResponElimina
  5. Això és un pecat! Com amant de la pastisseria tradicional et felicito i me l´emporto a pendents.

    ResponElimina
  6. Oh què bons!! Idelas per berenar una tarda freda com la d'avui!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  7. Te doy un premio.
    Pásate por mi blog y mira cómo va.
    Un saludo.

    ResponElimina
  8. que bons!!! la meva mare va fer ahir mermelada de cabell d'angel amb unes carbasses que le van regalar, i m'ha donat un potet.. ja se que fer jajaj
    els brioxos tenen molt bona pinta!!

    ResponElimina
  9. Hola Quima !!!

    Acabo de descobrir el teu blog i amb el teu permís t'agafo un Bisbalenc per berenar. Crec que ara mateix vaig a fer-ne jejejeje.

    Et convido a visitar el meu blog.

    Petons,

    Marga

    ResponElimina