En aquest blog hi trobareu tots el meus experiments a la cuina. Algunas receptes son meves; altres tretes de llibres i revistas de cuina i també m'inspiro en els vostres blogs.
Si hem desixeu els vostres comentaris o simplement paseu a visitar-me , de totes maneres sigueu Benvingud@s.

-----------------------------------------------------------------------------------
En este blog encontrareis todos mis experimentos en la cocina. Algunas recetas son mias, otras sacadas de libros i revistas de cocina y como no tambien me inspiro vuestros blogs.
Si me dejais vuestros comentarios o simplemente me visitais, de todas formas sed Bienvenid@s

Seguidors

diumenge, 5 de febrer del 2012

PA BÀSIC

Simplement pa !!!
Ahir hem vaig comprar una panificadora, la que varem posar d'oferta al LILD, i es clar l'habia d'estrenar.
Tinc unes quantes receptes pendents de posar al blog, però aquesta del pa ha de passar al devant, ja per mi era tot un repte. Sempre que veia en algun blog alguna recepta de pa , s'hem queia la baba; però no m'hi vaig atrevir mai a fer-ne sense la panificadora.
Desprès de mirar un munt de receptes; vaig veure que moltes hem portaven al blog MA PETITE BOULANGERIE un blog fet per tota una mestra en l'art del pa , i la veritat es que amb els seus consells, videos i explicacions, hasta sembla fàcil fer-ne.
Jo precisament he fet la recepta que surt al enllaç; ja que m'ha semblat que el més indicat era començar per la més bàsica.
El pa ha sortit bonissim, la forma bé la de la panificadora i una mica blanquet de la part de sobre, però l'he posat una estoneta al forn a gratinar i ja ha quedat més torradet. Al proper espero anar pulint els errors i anar-li agafnat el tranquillo a la maquineta.
INGREDIENTS:
300 ml. d'aigua
500 grs. de farina de força
10 grs. de sal
10 grs. de llevat fresc (levital)
Posem tots els ingredients a la panificadora per l'ordre que estan procurant posar la sal en un costat i el llevat a l'atre, perquè aixi no es toquin.
Un cop he tingut tots els ingredients a la panificadora, he triat el programa nº 1 que es el NORMAL, i l'he deixada fer. Quan ha acabat hi habia a la cuina un flaire de pa acabat de fer bonissima. 
Era tan la bona olor que feia que encara era calentonet, que no m'he pogut ressitir a probar-lo. Amb una mica d'oli d'oliva i sal estaba .............hummmmmmm deliciós. 
Ara aniré probar diferents receptes i tipus de pa, ja que pels blogs ni ha un munt, i de mica en mica espero anar perfeccionant-lo .
aqui la teniu, ja feia temps queli anava al darrera; però no m'acabava de decidir i finalment ahir vaig dir aquesta es la meva !!!

20 comentaris:

  1. Buenoooooooooooooooooooooo................¿¿¿has empezado con el pan???.........pues te aviso que el pan con la amasadora ¡¡¡¡¡se convierte en un vicio¡¡¡¡.
    Bsts

    ResponElimina
  2. Buenas tardes Quima. Un pan con una pinta muy buena, ahora mismo me comía yo la rebanada que tienes untada con aceite.
    Quima creo por como te veo de joven en la fotografía del blog, que no te hace falta estudiar como le pasar los años a tu marido, pues parece que por ti tampoco pasan los años.
    Muchas gracias por tu felicitación.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  3. Ai la panificadora del Lidl... quina tamptació! Nosaltes tenim la cuina molt petita (i repleta de trastos!) i ens encanta amassar a ma... qui no es conforma és perquè no vol! jejeje Segur que queda molt bo!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  4. Vaja, has estat afortunada en trobar-la ja que diuen que s´exhaureix de seguida...Quina bona estrens. Es veu esponjós.

    ResponElimina
  5. jajaja, finalment ha cigut, eh??? doncs esperem les properes receptes Quima!!! molts petonets

    ResponElimina
  6. Que bo Quima!! Quina enveja, jo també vull fer un pa com aquest!! Es veu molt tendret, m'encanta!!
    Ja t'ho vaig dir, demà mateix em paso pel lidl i si la trobo me la compro. Ja t'explicaré ;)
    Petons

    ResponElimina
  7. Menudo estreno Quima, sencillamente espectacular...no quiero ni pensar cuando le cojas el truquillo a la panificadora.
    Felicidades.
    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.blogspot.com

    ResponElimina
  8. Quina pinta! A mi també em tempta la panificadora però penso aprendren a fer manualment, ja veurem...

    ResponElimina
  9. Sentir l'olor del pa fet a casa és una experiència que no es pot comparar mai res, a treure profit de la maquineta, és un tresor!

    ResponElimina
  10. Què bo!!! m'imagino l'oloreta!!! també tinc la panificadora, i fa dies que no faig pa! igual aquesta tarda ...me n'has fet venir ganes!
    petó i bona setmana!

    ResponElimina
  11. nosaltres la tenim fa mes de tres anys i fem pa cada dilluns. De fet hu fa el meu home , amb les farines preparades per pa del lidl , en hi ha un parells que ens agradan molt. Un parell de cops a mirat de fer pa amb altres receptes i no li surt be, per aixo al final sempre fem els del lidl. Avui li ensenyare la teva recepte a veure si la vol fer. Has fet una bona compra , ya veuras que la faras servir molt.

    roser

    ResponElimina
  12. qué bueno te quedó Quima, tiene una miga impresionante. Ya me lo estoy imaginando tostadito y con un aceite como mandan las reglas y se me hace la boca agua
    Besos

    ResponElimina
  13. Quin pa que et va quedar!!!!
    et fa res si comparteixo el link del teu blog d'aquesta recepta a la pàgina de facebook de Ma Petite Boulangerie?

    ResponElimina
  14. Eva, amb molt de gust pots compartir aquest enllaç al Facebook.
    Petons

    ResponElimina
  15. Ohhh QUima ara ja no podràs parar, fer pa és un vici i espera't quan a casa teva si acostumin no et deixaran anar-lo a comprar mai més!!
    Jo també tinc la mateixa i va molt bé!!

    ResponElimina
  16. Hola Quima!!! Quina pinta més bona!!!! A mi me'n van regalar una els Reis i estic xalant com una nena!!! Mira, has de provar aquesta recepta:

    http://miscositasdecocina.blogspot.com/2009/12/pan-dulce-en-panificadora.html

    Facilíssim i boníssim! Ja em diràs!

    ResponElimina
  17. Fa temps que jo també estic pensant si comprar-me una panificadora... tots en parleu molt bé. L'Eva és tot un referent del pa casolà, ara tindràs molta feina a investigar ;)

    ResponElimina
  18. Quima nomes te faltava aquesta maquina!!!!!!

    ResponElimina
  19. veig que t'has estrenat bé amb la maquineta... te una pinta!!!
    com va el fred per Banyoles???
    peetons
    carmen

    ResponElimina